Jeles Tak..


Click here for Myspace Layouts

Wednesday, November 21, 2012

Xperia Blur V1.5 (Stock Kernel)

 Assalamualaikum, apa khabar, hai ho. Hari ini aku akan kongsikan pendapat aku tentang satu Stock Rom yg aku sedang guna. Setakat ini Alhamdulillah rom ini tidak mengecewakan aku dengan masalah yg kebanyakan dihadapi kerika aku menggunakan stock rom lain seperti Zencefil Lite ataupun heroDroid. Kenapa aku menggunakan stock rom? Itu kerana aku tidak boleh Unlock Bootloader. Kenapa? rasanya susah untuk ku menyatakan jawapan.

 Apapun aku memang sekeras-keras (jangan minum minuman keras) menyeru (katak Naruto) anda semua yang menggunakan Xperia X8 yang tidak boleh unlock bootloader dan ingin menukar rom X8 anda bolehlah cuba Xperia Blur. Rom yg aku nyatakan tadi sering kali masalah wifi.. Kerana aku ni kaki online jadi dimana saja aku pergi aku akan online dan masalah remeh ini sangat mengecewakan.. Dan ini aku dapat daripada XDA:

Features
  • Clean CM7.2 rom.
  • Great performance, alternate andreno libs.
  • Super smooth menu scrolling.
  • Really fast SD Card speed.
  • Fully deodexed.
  • Android Default Theme + Xperia S theme by Chris95X8 + ICS Theme by AChep.
  • 100% Working on Stock Kernel.
  • GSM / EDGE / HSDPA / 3G / WLAN 802.11n
  • ICS Transitions and Rotations.
  • Google Play Store
  • Fully-working camera. (Photo here.)
  • Great battery life.
  • AnTuTu Score: 1618 in Xperia Blur 1.4

Style
  • Great Roboto Light Font.
  • Xperia S Home Launcher
  • Minimalistic SEMC Digi Clock
  • Xperia S Ringtones.
  • Xperia S Alarms.
  • Xperia S Notifications.
  • Awesome Sounds.
  • Working on own Theme (not implemented already).
  • Option to reboot to CWM Recovery.
  • Xperia S Style SMS/MMS App.
  • Awesome Walkman Bootanimation by iiandskater! *-*
  • Sony Walkman Music App
  • Gallery 3D
  • Root Explorer

 Sekarang lupakan muqadimmah yg panjang berjela diatas. Rom ini memang sangat bagus boleh dikatakan segalanya berfungsi dengan baik dan setakat ini memang takde masalah. Dan Walkman telah menggantikan music player yg biasa, android version 2.3.7 dan sebenarnya ini PrimeHD tapi aku pun tak pasti kenapa panggil Xperia Blur.

Menggunakan Theme Chooser dan telah siap 3 Theme dan boleh pilih mana2 yg korang suka. Wallpaper pun smart tahap gaban. Ini memang Stock Rom terbaik pernah aku tahu.

Apapun kalau anda ingin mengetahui lebih lanjut bolehlah pergi ke sumber aku. Still Smiling Right Now. #PrayForGaza. Terima kasih buybe.

No comments:

Post a Comment

Tulislah komen dikau

Copyright© All Rights Reserved Luqmanderr.blogspot.com