Jeles Tak..


Click here for Myspace Layouts

Saturday, November 17, 2012

#PrayForGaza

 Assalamualaikum kepada para pembaca sekalian sudi untuk membaca setiap entri yang saya post. Semasa kita sedang berseronok di bumi bertuah ini rakyat di Gaza kini ketakutan dan berdoa agar dapat menyelamatkan ahli keluarganya. Dan ini yang saya dapat daripada facebook:

Seorang ulama besar Pakistan, Syaikh Maulana Tariq Jamil mnyampaikan pengalaman dakwahnya ketika pergi dakwah di Jordan. Ketika di Jordan beliau pergi ke daerah perbatasan Jordan-Israel. Sampai di daerah perbatasan, ketika rombongan tabligh Syaikh Maulana Tariq Jamil selesai menunaikan solat subuh di salah satu masjid di dekat perbatasan, tiba-tiba seorang tentara Israel dari luar melihat ke arah dalam masjid. Setelah melihat sebentar lalu tentara Israel itu langsung pergi. Maka Syaikh Maulana Tariq Jamil menghampiri tentera Israel itu dan bertanya apa yg dia lakukan tadi. “Saya hanya ingin melihat berapa jumlah orang Islam yg hadir solat subuh di masjid,” kata tentera Israel itu. Syaikh Maulana Tariq Jamil sambil kehairanan bertanya “Kenapa?” Dia pun menjawab “Di dalam kitab kami ada tertulis “Jika diseluruh dunia jumlah orang Islam yg hadir untuk solat subuh berjemaah di masjid sama banyak dgn jumlah jemaah solat jumaat, maka saat itu Israel ak
an hancur.” Tetapi ketika tadi saya lihat di masjid jumlah orang Islam yg datang untuk solat subuh berjemaah masih sedikit, maka hati saya tenang, kerana umat Islam pasti tidak boleh kalahkan kami.”

Bahasa Melayu Gagal

                                                                                                                                             -Ibnu Batoota-

Apapun saya tetap akan update beberapa perkara.. Okey pagi tadi aku dan kawan aku Hiking naik gunung.. gunung apa? Gunung apa yang terletak berdekatan Guar Chempedak..tekalah.. Kadang-kadang korang mesti akan tanya soalan lazim seperti 'tak penat ke?', penat memang tak pernah wujud dalam kamus hidup aku (kalau aku ni biasa tapi masalahnyerr aku x biasa jadi memang sakit kaki jugaklerr..). Dan aku pergi bersama seorang kawan yang ntah tak normal ke apa aku tengah semput dia boleh rilekss jer.. seronok? Bolehlah menghabiskan masa lapang. Tapi aku tak naik sampai ke puncak kerana dek kepenatan yang teramat. Aku berazam lepas kalau nak naik gunung lagi aku naik motor je.

 Kepada pelajar sekolah yang sudah bercuti selamat bercuti kepada umat Islam di seluruh dunia aku harap masih tak terlambat untuk aku ucapkan.. Salam Ma'al Hijrah. #PrayForGaza tapi solat tak cukup takde maknenyer..(rasa macam cakap ngan cermin)

No comments:

Post a Comment

Tulislah komen dikau

Copyright© All Rights Reserved Luqmanderr.blogspot.com